Het draait hierbij om inter- en intra-persoonlijke vaardigheden. Dit is de communicatie tussen verschillende personen en de communicatie met het innerlijke zelf. Iemand met een hoge sociale intelligentie heeft inzicht in de behoeften en interesses van anderen. Daarnaast richt sociale intelligentie zich ook op zelfinzicht en reflectie en de bewustwording van reactiepatronen. Sociale intelligentie biedt de mogelijkheid om effectief om te gaan met complexe sociale relaties. Competenties bij sociale intelligentie Voor zakelijke en professionele organisaties is het handig om sociale intelligentie te kunnen meten. De volgende competenties zijn allemaal van belang bij sociale intelligentie. Abstract: Iemand kan zich goed manifesteren door verbale communicatie en is in staat om wiskundige en symbolische informatie duidelijk over te brengen. Sociaal: Dit is van belang voor een effectieve samenwerking. Praktisch: Met gezond verstand problemen oplossen. Denken in oplossingen en niet in problemen. Emotioneel: Dit leidt tot zelfinzicht en reflectie tot gevolg en zorgt voor persoonlijke ontwikkeling. Esthetisch: Waardering en respect hebben voor de oplossingen, ontwerpen en ideeën van anderen. Kinesthetisch: Het vermogen om het hele lichaam in te zetten: goed luisteren, kijken en verbale en non-verbale communicatie. Sociale intelligentie ontwikkelen Een effectieve en goede leidinggevende heeft een hoge sociale intelligentie. Hij [...]
Veelgestelde vragen
Bekijk de veelgestelde vragen over het BrainRouting Programma.