Wanneer mensen samenwerken, werken ze meestal aan een gezamenlijk doel. Vaak ben je afhankelijk van je collega’s of je team om je doelen te behalen en je werk goed te kunnen doen. Om goed te kunnen samenwerken zijn goede communicatieve en sociale vaardigheden nodig. Voor veel leidinggevende functies is samenwerken een van de belangrijkste kwaliteiten. Door effectief met andere mensen samen te werken kan je veel meer bereiken. Stijlen van samenwerking Er bestaan verschillende stijlen van samenwerking. Het is afhankelijk van de persoon, de situatie en het te behalen doel welke stijl het meest effectief is. Dominante samenwerking: de leiding nemen en richting aangeven Volgende samenwerking: meegaan met voorstellen van anderen, ondersteunend Extravert: zich laten zien en horen in een groep Introvert: Observerend en luisterend Ontdek hoe je jouw ontwikkeling versnelt Wil je meer weten over hoe onze trainingen jou kunnen helpen bij een goede samenwerking? Neem vandaag nog de stap naar verbetering en ontdek hoe we je op verschillende manieren in staat stellen bij het versneld zetten van je volgende ontwikkelstap: Sociale vaardigheden zijn van belang bij samenwerking De volgende sociale vaardigheden zijn van belang bij een goede samenwerking: Assertiviteit Goede communicatie Sensitiviteit Goed luisteren Initiatief [...]
Veelgestelde vragen
Bekijk de veelgestelde vragen over het BrainRouting Programma.